Het is zo’n dag waarbij je twee soorten mensen tegenkomt op straat. De mensen die rondlopen van: “zo, lekker die herfst en nog een zonnetje ook”, en mensen die rondlopen zo van “ik heb altijd last van een herfstdip, en nou regent het ook nog”. Omdat alles wat je aandacht geeft groeit, richt ik mij graag op álle mensen. Om ze wat meer zon(dag) te laten voelen.
Dat Mirjam de Bruijn op de Dutch Design Week een prijs heeft gewonnen met haar vernieuwende idee, is geen wonder. Wat een slimme manier van kijken naar verpakkingen en duurzaamheid! En inderdaad: waarom kan duurzaamheid niet sexy zijn? (http://mirjamdebruijn.com/twenty.html). Als ieder product voor 80% uit water bestaat, waarom het water dan niet weglaten? Je kan dan vervolgens zelf het water thuis toevoegen, en voila, je hebt shampoo/zeep. Scheelt een hoop vrachtwagens.
Dat Leonardo diCaprio een bedrijf is gestart genaamd Beyond Meat (http://beyondmeat.com), wat zich volledig richt op plant-gebaseerd eten. 100% vegan eten heeft de toekomst. We kunnen zoveel monden van mensen voeden, als we stoppen met het voeden van dieren en die vervolgens opeten. En dan richt hij zich ook nog op de burgerindustrie in Amerika. Aan lef ontbreekt het hem niet en hij timmert flink aan de weg. Go Leo!
Dit zijn initiatieven waar ik in ieder geval blij van word. En Kinderen voor Kinderen zei het al: Als ik de baas zou zijn van het journaal, dan was meteen het nieuws een heel stuk positiever. Heb jij ook leuk nieuws? Contact via mijn site, want Sharing is Caring zeg ik altijd maar.
Fijne zondag!